Evropsko tržište električnih vozila doživljava preokret, a Tesla — do nedavno nedodirljivi lider — sada se suočava s ozbiljnim izazovima. Prema najnovijim analizama iz prvog kvartala 2025, kompanija bilježi pad prodaje od preko 30% u odnosu na isti period prethodne godine. Iako Tesla i dalje drži značajan udio u EV sektoru, trendovi ukazuju na promjenu dinamike koju više nije moguće ignorisati.
Pad nije slučajan: Više faktora u igri
Nagli pad prodaje Teslinih vozila u Evropi ne može se pripisati samo sezonskim oscilacijama ili ekonomskim usporavanjima. Stručnjaci ističu kombinaciju faktora koji su doprinijeli ovakvom rezultatu:
-
Konkurencija se ozbiljno probudila. Proizvođači poput BMW-a, Hyundaija, Kije i Volkswagena lansirali su nove modele s vrhunskim specifikacijama i konkurentnim cijenama. Tesla više nije jedina “cool” opcija.
-
Zasićenje tržišta Modelom 3 i Modelom Y. Iako su nekada bili revolucionarni, ti modeli sada nailaze na “umor publike”. Kupci žele novine — ne samo u dizajnu, već i u funkcionalnosti.
-
Geopolitički faktori i carine. Povećanje tenzija između EU i Kine indirektno pogađa i Teslu, s obzirom na to da dio proizvodnje dolazi iz Šangaja.
Tesla nije više sinonim za inovaciju u Evropi?
Do nedavno je Tesla bila pojam za inovaciju i tehnologiju. Međutim, nova generacija evropskih EV modela dolazi s opcijama koje više ne zaostaju za Teslom — kako po pitanju autonomije, tako i korisničkog iskustva.
Softverske nadogradnje, koje su bile Tesla-ina velika prednost, sada nude i drugi brendovi. Osim toga, lokalne subvencije i politika poticanja kupovine EV vozila sve češće favorizuju evropske proizvođače, dodatno slabeći Teslinu konkurentnost.
Šta kupci traže, a Tesla (trenutno) ne isporučuje?
-
Bolji odnos cijene i kvaliteta
-
Veći asortiman vozila u srednjoj klasi
-
Lokalna servisna mreža i podrška
-
Realistična isporuka bez kašnjenja
Kupci više ne gledaju samo na “brend”, već i na cjelokupno korisničko iskustvo — gdje Teslina prepoznatljivost ne garantuje prednost.
