General Motors je najavio novu tehnologiju baterija koja bi, ako ispuni obećanja, mogla zauvijek promijeniti automobilsko tržište. Riječ je o takozvanoj LMR bateriji – skraćeno od Lithium Manganese Rich – čiji je cilj da električna vozila konačno postanu pristupačna široj populaciji.
Izvršna direktorica GM-a, Mary Barra, najavu nije predstavila kao još jednu tehnološku inovaciju u nizu, već kao potencijalnu prekretnicu za cijelu industriju. “Biće to revolucionarno,” istakla je, naglasivši ambiciju da se električni automobili u narednim godinama cijenom približe modelima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Glavna prednost nove baterijske tehnologije krije se u njenom sastavu. Za razliku od dosadašnjih litijum-jonskih baterija koje u velikoj mjeri zavise od nikla i kobalta – skupih i često problematičnih materijala kada je riječ o nabavci – LMR koristi znatno više mangana, koji je znatno dostupniji i povoljniji.Procjene General Motorsa govore da bi upravo ta promjena u sastavu mogla smanjiti troškove proizvodnje električnih vozila za čak 33%, već od 2028. godine. To bi električna vozila konačno učinilo konkurentnim u cjenovnom smislu u odnosu na tradicionalne automobile.
Manja zavisnost od Kine, veća kontrola tržišta
Jedan od razloga zašto je ova tehnologija posebno značajna za američke proizvođače leži i u geopolitičkoj dimenziji. Kobalt se u velikoj mjeri uvozi iz Demokratske Republike Kongo, često pod upitnim radnim uslovima, dok Kina dominira globalnim lancem snabdijevanja rijetkim zemljama. LMR baterije, zbog drugačijeg sastava, umanjuju zavisnost od takvih izvora.
Pored toga, GM ovu tehnologiju razvija u partnerstvu sa LG Energy Solutions, kroz zajednički poduhvat pod nazivom Ultium Cells, s ciljem da se baterije što prije uvedu u serijsku proizvodnju.
Do 2028. EV automobili bi mogli postati standard
Ako LMR baterije zaista donesu najavljeno pojeftinjenje, to bi moglo označiti kraj ere u kojoj su električni automobili bili rezervisani za one s dubljim džepom. Novi modeli s ovom tehnologijom mogli bi već od 2028. godine postati standard, a ne izuzetak na cesti.
U kombinaciji sa sve većim pritiskom na smanjenje emisija, zakonskim okvirima koji favorizuju elektrifikaciju i subvencijama koje potiču kupovinu EV-a, nova tehnologija General Motorsa bi mogla ubrzati tranziciju na električni pogon više nego ijedna dosada.
