Volkswagen se sprema na jednu od svojih najambicioznijih promena u skoro devet decenija postojanja. U naredne, globalno izazovne tri godine, njemački gigant planira lansirati čak 10 novih modela – električnih i s unutarnjim izgaranjem – čime žele osvežiti ponudu, vratiti konkurentnost i profitabilnost.
Električni odgovor na budućnost
Temelj razvoja čini trio ID.1, ID.2 i ID.2X, dizajniran da zauzme mesto popularnih VW modela poput Up-a, Pola i T‑Crossa.ID.1, predstavljen kroz koncept ID Every1, nazvan je “poslednji deo slagalice” u preobražaju brenda. Kako tvrdi CEO Thomas Schäfer: “Ovo je automobil koji je svet čekao.”Očekuje se da ID.1 stigne 2027. po ceni od oko 20.000 € — konkurencija je jasno postavljena. Izgrađen je na platformi MEB Entry, s prednjim elektromotorom od 94 KS i dometom minimalno 250 km (38 kWh baterija).
ID.2 i ID.2X: pristupačnost u fokusu
ID.2, rađen na istoj platformi, dolazi ranije i postavlja standard za nove električne gradske modele VW grupe.Motorna snaga: 158–187 KS; GTI verzija: cca 223 KS. Do 450 km dometa s baterijom od 56 kWh.ID.2X, verzija s povišenim ovjesom, stiže godinu dana kasnije i uvodi robusniji dizajn te veću udaljenost od tla.
Šta s postojećim električnim modelima?
Volkswagen će osvežiti ID.3 (u 2. kvartalu 2026.) i ID.4 (kasnije 2026.) novim dizajnom iznutra i izvana.Interesantno, model ID.5 biće povučen iz ponude 2027. zbog slabe prodaje — fokus se usmjerava na modele s većom potražnjom.
Električni Golf i hibridni crossover
Godina 2028 biće ključna — tada se očekuje potpuno električni Golf, na platformi Scalable Systems Platform (SSP), sa 800V arhitekturom za brže punjenje i napredne baterije. Volkswagen planira i električni T‑Roc, oba modela biće proizvedena u Wolfsburgu.Paralelno s elektrifikacijom, VW nastavlja nadograđivati modele s tradicionalnim motorima: redizajn Golfa i nova generacija T‑Roca s unutarnjim izgaranjem (poslednji IG model) na tržištu krajem ove godine.U planu je i full-hibridni pogon (benzinski + elektromotor + baterija) za Golf, T‑Roc, Tiguan i druge modele — bez potrebe za eksternim punjenjem.Ukupno, Volkswagen će u razvoj modela s unutarnjim sagorijevanjem uložiti čak 60 milijardi eura do kraja 2028. Izvor: Index.hr
